امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

ایالات‌متحده از سازمان تجارت جهانی درخواست کرده است که اجازه دهد تا پس از پیروزی در پرونده شکایت خود از اندونزی به‌علت خسارت ۳۵۰ میلیون دلاری‌ای که این کشور به شرکت‌های امریکایی وارد کرده است، اندونزی را تحریم کند (رویترز)

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، ایالات‌متحده از سازمان تجارت جهانی درخواست کرده است به این کشور اجازه دهد تا پس از پیروزی در پرونده شکایت خود از اندونزی به علت خسارت ۳۵۰ میلیون دلاری‌ای که این کشور به شرکت‌های آمریکایی وارد کرده است، اندونزی را تحریم کند.

ایالات‌متحده و نیوزلند، هر دو در پرونده‌های شکایت خود بر علیه قوانین تجاری اندونزی که محدودیت‌هایی برای واردات مواد غذایی، محصولات باغی و دامی، شامل سیب، انگور، سیب‌زمینی، پیاز، گل، آب میوه، میوه خشک، گوشت و مرغ، ایجاد کرده بود، برنده شدند.

در درخواستی که توسط سازمان تجارت جهانی منتشر شده است، آمریکا گفته است که اندونزی به رای این سازمان التزام ندارد و بنابراین واشنگتن به دنبال آن است که تحریم‌های سالانه‌ای را بر ضد این کشور وضع کند تا ضرر شرکت‌های آمریکایی جبران شود.

در ادامه این درخواست آمده است: بر اساس تحلیل‌های اولیه از داده‌های موجود برای محصولات مشخص شده، موقتا تخمین زده می‌شود سطح این ضرر در سال ۲۰۱۷ تا ۳۵۰ میلیون دلار  باشد.

«از آنجایی که اقتصاد اندونزی در حال رشد است، ایالات‌متحده این رقم را سالانه به روز رسانی خواهد کرد.»

هنوز هیچ نشانه‌ای از این‌که نیوزلند هم بخواهد تحریم‌های مشابهی بر علیه اندونزی وضع کند، مشاهده نشده است. گفته می‌شود در سال گذشته محدودیت‌های تجاری اندونزی، به بخش گوشت نیوزلند ۶۷۳ میلیون دلار ضرر زده است.

کد خبر: 99012 تاریخ: 97/05/16 منبع: مهر